Ρέμος Αρμάος1 & Γεωργία (Τζίνη) Χριστοφίλη2
1 MSc, PhD, Εκπαιδευτικός ερευνητής, Υπεύθυνος Τομέα Εκπαίδευσης ΚΕΘΕΑ, Καθηγητής-Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
2 MEd, Instructional designer, Τμήμα Εκπαίδευσης Στελεχών, Τομέα Εκπαίδευσης ΚΕΘΕΑ
DOI
Περίληψη
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η αυξανόμενη απαίτηση ψηφιοποίησης των συστημάτων φροντίδας υγείας έχουν δημιουργήσει την πιεστική ανάγκη οι επαγγελματίες στον τομέα θεραπευτικής αντιμετώπισης των εξαρτήσεων να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Ιδιαίτερα για τα συστήματα θεραπείας της εξάρτησης από τα ναρκωτικά, η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στην παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας θεωρείται αναμενόμενη, καθώς η τεχνολογία έχει διευρύνει το φάσμα των νέων παρεμβάσεων για τις εξαρτήσεις. Η μελέτη αυτή εξετάζει μια σειρά παραγόντων που σχετίζονται με την επικαιροποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων επαγγελματιών οι οποίοι εργάζονται σε έναν οργανισμό θεραπείας απεξάρτησης. Τα δεδομένα βασίζονται σε στοιχεία τα οποία προέρχονται από την αξιολόγηση σειράς εκπαιδεύσεων στις ψηφιακές δεξιότητες που παρακολούθησαν οι επαγγελματίες το διάστημα από τα μέσα του 2020 έως τα τέλη του 2022. Η μελέτη εξετάζει την ανταπόκριση και το επίπεδο ικανοποίησής τους από τη συμμετοχή τους σε εκπαίδευση μέσα στον οργανισμό. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία ενσωμάτωσης των ψηφιακών δεξιοτήτων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης για τα στελέχη αντιμετώπισης των εξαρτήσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα και να ενισχυθεί η ικανότητά τους να «πλοηγούνται» στο εξελισσόμενο τοπίο της φροντίδας υγείας.
Λέξεις κλειδιά: εξαρτήσεις, επαγγελματική κατάρτιση, ψηφιακές δεξιότητες, μετασχηματισμός
Παραπομπή σε APA 7th edition:
Armaos, R., & Christofili, G. G. (2024). Understanding education and upskilling in digital competences: early views of professionals working in a drug treatment organisation. EXARTISEIS, 42.